onsdag 29 maj 2013

Ibland önskar jag att jag var lite mindre jag

Jag tycker om regler, ordning och reda och jag tycker att det är viktigt att passa tider. Det ska vara rättvist och lika för alla. På jobbet alltså. Nu menar jag mitt yrkesverksamma jag. Mitt yrkesverksamma jag retar sig på sådana som inte är som jag. Det är så tröttsamt. Jag önskar att jag var mer "sköt mig själv och skit i andra" för det tar så mycket energi av mig när jag hela tiden stör mig på hur andra gör. Jag blir förbannad på mig själv för att jag inte säger ifrån. För att jag fegar ur. Idag tänkte jag säga vad jag tyckte men eftersom vi som vanligt hade mycket att göra så ville jag inte riskera att hamna i en diskussion som kanske skulle ha tagit tid från de arbetsuppgifter jag hade att utföra. Så jag lät det vara. Igen. Så dumt.

Annars är jag nöjd med mig själv. Som privatperson. Med mina bröst t.ex. De hänger inte som två tomma påsar trots flera år av amning.

Det känns väldigt tomt och konstigt här hemma nu när både Största och Mellan är bortresta. Största ringde igår. Han kände sig förkyld och trodde att han hade feber. Säkert samma förkylning som Sambon har.

Idag fyller min svärmor 78 år. Vi ska fira henne på söndag. Hon bjuder oss på restaurang.

6 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Jag är likadan som du, bortsett från brösten då.

Jenny sa...

Jobbigt när orden fastnar i halsen.
Men. Det jämnar ut sig med de snygga brösten;)!

Maria sa...

Jag tycker oxå om allt det där som du tycker om. Däremot skulle jag aldrig få för mig att springa in till chefen och skvallra när någon missköter sig. Jo kanske om det var något riktigt allvarligt typ länsar kassan men inte för att någon tar för lång rast eller nåt. Vi har någon/några på mitt jobb som skvallrar för chefen om skitsaker. Då är det bättre att våga säga till personen i fråga. Tycker jag. Jag tror att du kommer att säga ifrån snart.

Susjos sa...

Inte lätt det där. Men va häftigt med snygga bröst ;)

Malla sa...

jag älskar att du är du. fast jag vet inte hur du är på jobbet.
jag speglade mina bröst idag. glada, ledsna,glada, ledsna - beroende på hur jag hade armarna. Men fasansfullt hotta hur som helst ;)

Fru Venus sa...

Jag är nog som du, fast Malta bröst (som svalor som häckar)