fredag 17 maj 2013

Min underbara omväg

Min ordinarie cykleväg till jobbet är avstängd. Det gör inte så mycket. Jag kan cykla flera olika vägar till jobbet. I morse och när jag cyklade hem cyklade jag den underbaraste vägen. Den går förbi fårhagar, på grusvägar, igenom en liten skogsdunge, förbi hästhagar och förbi en gårdsbutik. Det är meditativt att cykla där.
Idag slutade jag jobba kl 12 men jag stod och snackade skit till kvart över. Vi hade datorstrul. Alla datorer i hela primärvården stod stilla. Tur att jag jobbade på så flitigt igår så att jag inte blev stressad av att jag inte kunde göra något. Skönt att få en ofrivillig paus att ägna åt prat med mina kollegor. Det är inte ofta vi har tid att prata med varandra. Jag tog mig t.o.m tid att fika längre än 15 minuter idag. Vet inte när jag gjorde det senast.  Idag var det min "fria" dag då jag varken stod i eller bytte av i receptionen.
Mellan och jag kom hem samtidigt. Han ska på födelsedagsfest ikväll. Det är samma tjej som bjuder till fest precis som förra året i maj och året innan det och året innan det osv. Vi har funderat lite på vad hon kan tänkas önska sig och letat lite på internet. Han ska cykla till Åhléns och handla något sedan. Sambon ska också bort ikväll. Han ska på årsmöte i surfklubben.
På väg till/från jobbet. En vårbäck och vitsippor. 

5 kommentarer:

Aurora sa...

Vilken fin väg till jobbet du verkar ha. Kram

Jigglypuffan sa...

En försommardag som igår är det ren glädje för själen att få cykla i försommargrönska! Snacka om att ladda batterierna!

Knasterfaster sa...

Aurora: det är verkligen fint!
Anette: precis så kändes det! Jag laddade mina batterier. :-)

Fru Venus sa...

Underbar cykelväg :-)

Knasterfaster sa...

Fru Venus: det saknas bara ett hav.