söndag 19 maj 2013

Såatt

Idag har sambon planterat sina potäter. Han har sått sallad och rädisor också. Han har gått och blivit en riktig jordgubbe med andra ord. Jag har mest tittat på med en känsla av rastlöshet. Tur att jag ska ut och promenera sedan. Så fort konfirmationsgästerna har gett sig av från min Sus så ska hon och jag gå ut och gå. Det behöver jag verkligen känner jag. Förra veckan gick vi inte och nu har jag blivit jättetjock, kan knappt röra på mig. Det är inte roligt. Ska gå och duscha innan vi går. Jag duschar alltid innan. Jag vet att det är fel ordning men sån är jag.
Har inte så mycket mer att förtälja. Singelmamman missade jag helt när hon var i min stad. Kändes ändå skönt att veta att hon var i närheten.

3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

"Jordgubbe" ha ha! God promenadtur!

Singelmamman sa...

Och jag missade både dig o Nilla. Kändes inte alls bra. Men det kommer väl fler tillfällen.

Knasterfaster sa...

Oslo: Jag älskar min jordgubbe! :-)
Singel: Apselut!