söndag 19 maj 2013

Bra avslut på helgen

Glömde skriva en sak förut. Det bästa med att promenera sent på söndagseftermiddagen är att jag inte är hemma när middagen ska lagas. Idag förberedde jag bara klyftpotatisen innan jag gick. När jag kom hem så kunde jag sätta mig vid dukat bord (jag fick sitta själv, men jag hade ropavstånd till Sambon och Minsta). Jag åt ljuvligt god grillad fläskfile med klyftpotatis och charlottenlökssenapssås, tzatsiki och sallad. Ett litet litet glas öl till. Mumsfilibaba så gott det var!!

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Perfekt!

JaanaM. sa...

Låter ju alldeles underbart! Att slippa laga mat och att sätta sig vid färdigt matbord efter promenader. :)

Mika sa...

Mycket bra avslut!
Jag önskar jag hade en energipåfyllare på promenadavstånd och en barnvaktare som kunde sitta här med barnen så jag inte växte på bredden hela tiden.

...kram!

Unknown sa...

Underbart att få promenera med dig, och så bra att vi bor gatan bredvid varandra, lätt som en plätt att komma ut då:))
Ja, och trots att vi var som dränkta katter när vi kom hem( usch! det där uttrycket låter inge trevligt) så var det ändå ett bra motionspass:))