söndag 19 maj 2013

Avslut

Största tar snart studenten. Den 7 juni. Det är mycket nu fram tills dess. Balen går han inte på. På fredag åker han och halva hans klass till Cypern. De är där i en vecka. Den här veckan har han sina sista lektioner på Kulturskolan. Fiol och gittarr. Han har haft Ulla och Ylva som lärare sedan han började ta lektioner där för åtta år sedan. Vi har ordnat varsin liten avskedsgåva till dem. En enkel gåva ser exklusiv ut med cellofan.

Nu har Sus och jag samtalat och promenerat. Vi gick säkert minst en mil och vi pratade en massa. Det regnade på oss men det brydde vi oss inte om. Det doftade ljuvligt ute precis innan regnet kom, sommardofter, hägg och koskit. Sambon fick också träffa Sus en kort stund för hon gick med mig hem och sa hej till Zelda. Hon är rolig din kompis sa Sambon. Jag: Hur menar du?
Sambon: Hon är så glad jämt!
Det stämmer bra. Hon är min energipåfyllare och en glädjespridare.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Att vara glad jämt kan ju vara trevligt. Men du är oftast positiv, och det är inspirerande.

Anonym sa...

Oj. Nu svarade jag på så många samtal att jag glömde vad jag skulle skriva :-( Men det var roligt att hälsa på dig, även om det är i smyg ;-) / Venus

Unknown sa...

Sånt tackar man för:)) Hälsa sambon det. Komplimanger värmer alltid ens hjärta.

Men, du är också en positiv själ:)))