lördag 5 mars 2011

Hur jag förstorade vårt kök utan att bygga ut det

Planen för dagen var att städa ur kylskåp och skafferi. Inför baskernas besök så tänkte jag gå grundligt tillväga med städningen. I fall om de smyger upp och letar mat på nätterna så vill jag att de ska hitta sådant som går att äta och inget där bästföredatumet gått ut före maten ur kylskåp eller skafferiet. Eftersom jag blev informerad om att baskerna inte äter frukost men jag inte fått information om vad eller hur de äter så kan det ju i alla fall inte vara fel att misstänka att de smygäter på nätterna. Så i fall om att de gör det så tänkte jag alltså städa ur kylskåp och skafferi idag. Det har jag inte gjort. Det kom en hel del annat i vägen. Nämligen alla andra skåp i köket. De har jag rensat. Renset står i 10 papperskassar i hallen just nu. Hoppas Sambon tar kassarna till bilen och åker med dem till återvinningen imorgon. Här har vi gått i flera år och klagat oh gnällt över att vi har ett så litet och trångt kök. Nu har vi plötsligt massor av plats! I alla fall har vi plats i skåpen. Men där ska vi inte sitta förstås. Tror ni att matplatsen blir större om jag ställer dit ett mindre bord?

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Visst är det konstigt att skåpen blir fulla med grejor man inte behöver

Malla sa...

JA! för det har jag precis gjort idag :D det blev bra, förutom att bordet inte var så himla snyggt, men vad tusan det är ju brukbart!

Fru Gårman sa...

Svar ja på bordsfrågan.

Mika sa...

Jag såg på Liseberg en gång hur dom liksom satt bordet och stolarna i taket. Om man bara målar taket med sådan där magnet-färg och sedan skaffar sig ett par magnetiska skor så *hepp* har man FÖRDUBBLAT husets yta!
(Tror du jag kan söka jobb på Äntligen hemma???)

Knasterfaster sa...

Shamrock: Ja, det är mycket märkligt.
Malla: Jag tycker om ditt bord! Kan du tänka dig att ha en vaxduk på det?
Jag skulle helst vilja ha ett runt bord.
Fru Gårman: Bra! Snart kan vi sitta ute och äta.
Mika: Oj, nämen! Men hur går det med maten om man har bord och stolar i taket? Ramlar inte maten ned på golvet? Jag måste nog fundera en stund innan jag gör om på det där sättet. :)