lördag 5 mars 2011

Prick 07.00

vaknade jag idag. Det är bara jag som är vaken. Nej, nu ljög jag. Zelda (kaninen) är också vaken. Igår bet hon mig så jag vill inte gulla med henne. Hon satt i mitt knä och ville bli klappad. När jag slutade klappa bet hon till. Det gjorde ont. Jag tror hon har vårkänslor i kroppen. Hon är väldigt springig när hon är lös här inne och så krafsar hon in rumshörnen och vill ut hela tiden. Hon vill nog ut och gräva gångar i trädgården.

Det är väldigt soligt ute just nu.

Igår kväll hjälpte jag Största med läxan som skulle vara inlämnad senast 23.59.  Han skulle skriva om hur det är att vara ung 2011. Texten skulle inte vara så lång. Bara drygt en halv A4. SO-läraren är 62 år. Han hade berättat om hur det var då han var ung. Största brukar inte be om hjälp med läxorna. Jag gjorde ett utkast åt honom som han kunde ändra som han ville sedan.  Vi pratade en hel del om vad han kunde skriva om så jag skrev ned det som vi hade sagt. Var det fusk?

Igår åt jag lunch tillsammans med Sambon och hans arbetskamrater. Det var jag, Sambon, Kalle och Shanti*. Vi gick ut på stan och åt. Jag visste inte att Sambon var så rolig på sitt jobb! Det var skönt att få en skrattpaus mitt på dagen. Det var jag som halvdesperat ringde Sambon för att fråga om jag fick äta med dem. Maggen skulle gå hem kl. 12 och inte äta lunch och Strecket har börjat gnaga på naglarna den här veckan och även om jag inte är särskilt kräsmagad så stör det mig.

*De heter inte så i verkligheten. Jag gillar Shanti Roney så därför skrev jag Shanti. Jag skulle gärna äta lunch med Shanti Roney någon gång.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Om det bara händer någon gån gär det inte fusk. Kul att ha en rolig lunch. Jag råkade ut för ngt liknande när det gällde min mamma. Helt plötsligt upptäckte jag att hon var rolig på sitt jobb

nillas liv på pinnen sa...

Att sitta ner mitt sitt barn och prata om vad det innebär att vara ung kan under inga omständigheter vara fusk. Tvärtom, om skolan lyckas ge en uppgift som föräldrar kan hjälpa till med utan att det blir tjat och bråk så är det läge att fira, tycker jag.

Jag vet inte om jag skulle vilja äta lunch med Shanti, ska fundera.

Tantaluran sa...

Kan du ta med mig på den lunchen??

Malla sa...

haha, du är kul :D
ör kanske ca 8-10 år sen så kollade jag på hitta.se eller om det var eniro.se och då fanns Shantis nummer där, jag tog ju såklart det och 2 ggr skickade jag sms och bara frågade helt artigt vad han gjorde. Han svarade aldrig. Haha.