söndag 13 mars 2011

Spisen



Spisen är rutten. Vi behöver en ny. Det blev inte pizza. Sambon vågade använda spisen. Den fungerade som vanligt.

Alldeles nys nös jag 18 gånger i en följd. Jag nös medan jag hängde tvätt. Det kan vara vårallergi. Det är jobbigt att nysa så där mycket. Kläderna blev hängda lite hur som helst och jag blev helt matt.

I Japan har de på några dagar drabbats av jordskalv, tsunami, kärnkraftsolycka och vulkanutbrott. Jag borde verkligen inte klaga över en dålig spis och några nysningar. Verkligen inte.

4 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Man kommer på sig själv med att klaga över små saker, men man måste få det med...

Hoppas du slutar nysa snart

Kram

Blåklinten sa...

Ja, det måste man få ibland.
Allergier kan vara riktigt jobbiga.

nillas liv på pinnen sa...

Jag tror att jag också har någon slags allergi, men VAD är man allergisk mot så här års???

(Förlåt, alla japaner.)

Mika sa...

Nej...det sätter verkligen saker i perspektiv...