söndag 20 mars 2011

Spriten är slut

Här hos oss ligger det en tjock dimma av spritångor och gammalt kaffe. Det är för att jag har städat skafferiet och för att Sambon lagat en kökslåda. Ni som är glada i spriten må vända er i era gravar när det väl är dags men idag har jag hällt ut flera liter redig sprit rakt ut i avloppet. Jag kände mig som en nitisk tulltjänsteman när jag skruvade av kork efter kork och hällde ut hela rasket. Flaskorna hade stått i skafferiet och samlat damm tillräckligt länge tyckte jag. Jag tror att sambon höll med. Han sa i alla fall inte emot. Jag sparade endast en flaska champagne. Den ska Singelmamman få så småningom eller om vi ska dela på den hon och jag. Det har jag inte riktigt bestämt mig för ännu.

Det är så fint i skafferiet nu. Om jag visste hur man gjorde så skulle ni få se en bild som jag har tagit med min nygamla mobil men jag har inte lyckats bluetootha med den. Ni går miste om att få se mitt numera väldigt välorganiserade och fina skafferi. Jag la in papper på hyllorna i skåpet. Sambon undrade varför jag slog in hyllorna i julklappspapper men det är för han inte förstår att det är det man gör när man vill få det särskilt fint i skafferier.

Den bittra kaffedoften står sambon för. Han har tagit itu med en kökslåda som vi varken har kunnat dra ut eller skjuta in på flera år. När han fick loss lådan så visade det sig att det under årens lopp har droppat kaffe från kaffebryggaren ned i lådan lite nu och då.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vårstädning är alltid lika spännande ;)

4U2 sa...

Sprit i vasken?

Pillargontanten sa...

Hyllpapper, is tha shit :)
Och,, varför hamstra gammal sprit, jag hade gjort som dig....

Jenny sa...

Meh!? Du kunde ju skickat över spirren hit.

Eller. Grattis till ditt fräscha skafferi.

Singelmamman sa...

Tycker absolut att vi ska dela på champagnen. Och gammal sprit skulle jag ge bort till den som ville ha.

Mina dagar sa...

Oj oj så mycket energi ni fick idag då;)
Jag det fick vi också. Här målas det (i dotterns rum) turkost och ljusrosa?! Jo men det blev fint:)

Nu känns det ju tråkigt att jag inte kan få se det fina skafferiet! Kan du inte be den övriga familjen om lite hjälp och föra över bilderna!!
Hyllpapper de e grejer de;)

Må bäst!

mockapocka sa...

Skulle också behöva hälla ut sprit. Vi dricker på tok för lite mot vad som finns i skåpen.

Knasterfaster sa...

Livet: Jaa, det är det verkligen! Man borde allt vårstäda lite oftare!
4U2: Ja, ner i vasken. Flera liter faktiskt.
Pillargon: De säger du om hyllpapper? Då är det säkert så det är. Jag är inte mycket för att hamstra.
Krakelsprakel: Äsch de där gamla flarrorna var gamla och dammiga.
Tack, tack för grattiset!
Singelamman: Hade jag kunnat skänka bort flaskorna på Blocket tror du?
Eva: Ja idag satt det inte fast serru! Nu har jag fotat med gamla kameran. Det värsta jag vet är att be om hjälp så det gjorde jag inte. Nu kan du se skafferiet på bild här ovan.
Mockapocka: Det var PRECIS så det var här också. Det blev en svår obalans mellan innehav och intag.