torsdag 24 mars 2011

Lik i sängen

När jag skulle lägga mig ikväll så var sängen full med fluglik. Det var Radar som dödade dem. En hel armé av flugor vaknade ur sin vinterdvala för några dagar sedan för att solen började skina på dem. Vi blev hemskt irriterade på flugornas surrande. Nu kommer de aldrig störa oss mer. Vila i frid.

Det var trevligt på "kalaset". Innan jag åkte tog på mig byxor och en tröja. Förutom scarvsen alltså. Vi var allt som allt nio arbetskamrater som gratulerade 60-åringen. En arbetskamrat var under 43 år (det var jag), tre var mellan 52 - 55 och resten var var över 60 år allesammans. Det ska bli så spännande att få en jämnårig arbetskamrat. Jag tror att det kan bli lite annorlunda.


  • Jag drog ut komposttunnan till vägen när jag kom hem. 
  • På söndag kommer baskerna. 

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Har du hunnit snabbträna spanska?

Sara sa...

Oturligt nog kommer det garanterat fler flugor framöver. Tur att ni har Radarn redo!

Knasterfaster sa...

Singelmamman: De pratar inte ens spanska. De pratar baskiska. De pratar sämre engelska än vad jag gör påstås det.
Sara: Usch, jag vill inte döda fler flugor.

mockapocka sa...

Varför kommer det baskrar till dig?

Anonym sa...

Men huvva. Flugor redan?

Ha en skön helg!
Kram.