torsdag 24 mars 2011

Lättklädd

Ikväll ska jag fira en 60-åring. Det ska jag göra iklädd en scarves. Något annat snyggt hittade jag inte på stadens klädaffärer idag heller. Jag blev bara trött och svettig.

Nästa fredag arbetar jag min sista dag på min nuvarande arbetsplats. På torsdag är jag tvungen att sitta på ett trist möte. "Du är så bra att ha med på möten för du har så mycket bra att säga". Hm. Jag tycker liksom inte att jag har något mer att tillägga. Jag har sagt mitt. Jag undrar vad de säger om jag väljer att sitta helt tyst under mötet.

Nu ska jag duscha och sedan ska jag linda in mig i scarvsen. Det är blommor på den.

Vet någon vad en ovikitär smärta är? En doktor hade dikterat det ordet igår. Jag misstänker att han hittat på det själv. Ovikitär. Att sitta och fundera på vad doktorerna menar med det de säger upptar ganska stor del av min arbetstid.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det kanske är en sån smärta jag har i huvudet? Eller så har det något med kapillär att göra, det finns i kroppen, jag är helt säker. Eller förresten, det har nog med segling att göra. Det där man drar över båten så att det inte regnar in. Eller så är det Kapellskär jag tänker på.

Osloskånskan sa...

Ha det så jättrevligt! Hoppas du kan värja dig i den tunna klädseln!

Fru Venus sa...

Betyder inte det oviktigt? Du tar säkert andan ur dom ikväll ;-) Nattikram jordgubbsraring.

Sara sa...

Haha, du borde sitta helt tyst på mötet som ett experiment för att se vad som händer! Och sen såklart rapportera till oss här! :D

Knasterfaster sa...

Nilla: Det är nog Kapellskär du tänker på för jag är nästan uppvuxen där.
Osloskånskan: Jag behövde inte värja mig alls. Jag slängde på mig ett par leggings och en tunika också innan jag for. Det var sex läkare med vid bordet där jag satt. Ingen av dem var yngre än 60 år. Stiliga herrar med mycket visdom och härliga minnen!
Fru Jordgubbs-Venus: Om smärtan var oviktig så hade han väl inte behövt nämna den alls? Det var en viktigt smärta för patienten. Det var den som gjorde ont.
Sara: Jag tror faktiskt att jag tänker göra det. Eller så säger jag något högst oväntat. :)