söndag 11 maj 2014

Startavgift?

Sambon och jag var på Bauhaus idag och letade efter en mutter. Vi hittade inte den vi behövde. Vi tittade på toastolar också. Det brukar vi göra när vi ändå är där. Det finns många olika sorter. Det fanns en med startavgift. Hur menar dom? frågade jag Sambon. Kostar det att skita första gången?! Hur vet de att man har startat? Kommer de hem och kollar?

Sedan fikade vi idag också. Idag tog jag en chailatte, den var för söt. Jag bläddrade i resekataloger medan jag fikade. Det ser trevligt ut att göra det.

Nu lagar jag middag. Det blir fläskytterfile i två olika marinader. En köpt och en som jag har hittat på. I den som jag har hittar på är det rapsolja, honung, sambal oelek, soya, rosmarin, chilipulver, kaffe och chilisås.

2 kommentarer:

Mika sa...

Startavgift? Ska man kanske lägga i ett mynt till för att spola?

Åh vad jag saknar att blogga... men jag har inget att skriva om... jo men det kan jag inte skriva varje dag...
Målar som en galning och målar lite till.

Härligt att titta in här i alla fall.

Kram
MIka

Knasterfaster sa...

Mika: Jag tror inte jag vill ha en sådan med startavgift.
Måla på du - gör det du älskar!
Kram på dig!