torsdag 31 juli 2014

Saker som sker

Inte ens Ernst höll mig vaken ikväll. Först kom jag inte hem förrän 19.40 ungefär för jag hade gått en solskenspromenad med min Sus. Sambon hade efterlyst mig här hemma men den jag hade informerat sov sin skönhetssömn och de andra två visste inte att jag gått ut. Maten var klar och stod på bordet när jag kom hem. Jag ville titta på Ernst men Sambon ville njuta av solnedgången och prata lite så jag la ifrån mig min mobil. Sedan satt vi där och njöt och blev konfunderade över fyra grabbar i 20 års åldern som passerat vårt hus på cykelvägen flera gånger per dag nu under några veckor.  Sambon tog tid på dem och det tog exakt 13 minuter tills de kom tillbaka och gick förbi vårt hus igen. Vi förstår inte vart de går. Jag tror att de är personliga assistenter som har rökpaus då och då. Om jag hade varit Sus så hade jag frågat dem. Hon är aldrig rädd för att prata med människor.  Sedan gick solen ned och då blev det kallt så då sprang jag in för att hinna titta lite på Ernst. Jag hann inte ens börja titta förrän jag sov. Då blev Sambon smågrinig på mig för att jag alltid somnar i soffan. Vi hjälptes åt med disken och sedan gick han och duschade. Nu ska jag sova i min säng.

Inga kommentarer: