lördag 24 januari 2009

Sovrumslampor

Nu har jag (tror jag iallafall) laddat ned bilder från min kamera till den här datorn. Jag hoppas att det skall fungera för då skall jag komplettera med en del bildern till mina tidigare inlägg.
Idag har sambon och jag varit på lampjakt. Oväntat så var det Bauhaus som hade bästa utbudet både till antal lampor och prisnivå. Vi köpte varsin sänglampa med dimmer där. Taklampa och spotligth till garderoben köpte vi på IKEA. Jag ville köpa några finurliga kuddar på IKEA som kunde omvandlas till extratäcken vid behov - sambon tyckte att de var fula och onödiga. Jag tänkte att de kanske kunde komma till använding när engelsmännen kommer. Det är ändå skönt att vi inte är eniga om allt. Lampinköpen tog tid men vi var ändå överens när vi väl hittade det vi ville ha. Vi tittade på sängramar/huvudgavlar också men inga av dem vi såg i dag stämde exakt med våra önskemål. Har alltid dåligt samvete för att barnen bara sitter hemma och slöar när vi gör våra inköpsrundor. Det visade sig att 7-åringen på eget initiativ hade varit ute och byggt snöskapelser. Han har även varit ute nu på eftermiddagen och byggt en snögubbe. Vet inte att han någonsin tidigare valt att gå ut och leka helt på egen hand. Skönt att han gör det! Jag lekte alltid mycket på egen hand när jag var liten. 13-åringen och snart 15-åringen har ju alltid haft varandra att leka med. Äntligen, äntligen har jag fått hem min cykel idag. Den har varit på reparation efter vandaliseringen. Den kostade 1200 att laga. Nu har jag dubbdäcken på också så att jag kan cykla säkrare till jobbet. Jaha nu skall jag se om jag lyckas med fotona. ...nja det gick ju förstås inte så enkelt som jag trodde. Men nu efter en timma så har jag iallafall lyckats. Ovan är alltså sovrumsväggen innan vi målade/tapetserade om.

Inga kommentarer: