onsdag 18 februari 2009

Trött och hungrig

Arbetade länge idag. Satt kvar till kl. 17.55. Blev uppringd av min chef imorse. Hon undrade om jag kunde ta över skrivandet för professorn. Det har blivit ett infekterat förhållande mellan några av sekreterarna och professorn så nu får jag ta över stafettpinnen... Hans skrivelser är endast på engelska. Jag skall vara positiv till detta. Det var faktiskt riktigt kul att skriva på engelska! Passar ju bra att börja med den här arb.uppgiften nu när jag har haft engelsmännen här på besök. Jag renskrev ett brev/mejl till en massa olika "gubbar" runt om i världen. Det var inte särskilt svårt och tog inte alls lång tid att utföra. Chefens chef vill att jag tar på mig det här uppdraget och jobbar en del övertid. Jag säger nej till övertid! Det jag behöver mer av är egentid!!!

8-åringen blev hämtad på fritids av farmor idag så det var därför jag passade på att bättra på flexen genom att arbeta länge. Jag för alltid en väldigt ojämn kamp mot flexklockan. Står ständigt på minus. När någon annan än jag själv hämtar på fritids så måste jag alltid sitta kvar länge och arbeta för inte halka ned på för många minustimmar... Tycker inte att 8-åringen skall behöva vara längre än till kl. 16 på fritids. Jag arbetar 85%.

Sambon är ute och tar en öl med arbetskamraterna ikväll. Skönt att bara 3/5 av familjen är hemma.
På bilden här ovan är vår nya sovrumstapet.

Inga kommentarer: