fredag 5 juni 2009

Fredagkväll igen

Sambon är och hämtar 13-åringen hos en kompis. Ikväll har han varit hos en tjej igen. Det är den tredje tjejen han besöker den här veckan. Spännande och kul! Vad tänker 15-åringen om lillebrorsans plötsliga popularitet? På söndag kommer ett stort eller litet gäng från 13-åringens klass hit för att baka tårtor som de skall ha med till skolan på måndag. Har fått lite knapphändiga uppgifter så jag vet inte om det är hela klassen som kommer eller om det endast är några få men det lär ju visa sig...
15-åringen skulle ha åkt till frissan idag men vi var tvunga att ändra tiden för det var tjock av studenter på stan så det gick knappast att ta sig fram på stan. Han klipper sig på måndag kl. 16.30 istället. Visst är det väll något visst med att få nya kläder till skolavslutningen??? Sambon tycker inte att det är nödvändigt men det tycker jag. 15-åringen vill äntligen handla sina kläder på egen hand. Jag erbjöd mig att handla skolavslutningskläder till honom idag men fick ett bestämt NEJ! tilll svar. Bra!!!
Min/vår sommar börjar mer och mer ta form. Jag har endast tre veckors semester. Första semesterveckan börjar redan om en vecka. 7-åringen och jag skall ut på äventyr fram till midsommar. Midsommaren kommer vi fira som vanligt. Veckan efter midsommar går 7-åringen på cirkusskola och sedan kommer han (och bröderna) att vara hundvakt i två veckor. Eventuellt kommer kusin F och hälsar på oss vecka 27. Fr.o.m. vecka 29 har sambon semester. Vi har två veckor gemensamt.
Undrar var sambon och 13-åringen har tagit vägen, de borde väl varit hemma nu?

Inga kommentarer: