måndag 1 juni 2009

Hängmattedagar

Övernattade tillsammans med 13-åringen i hans skola i fredags. Sov endast en och en halv timme på natten. Övernattningen gick bra. Ungdomarna var trevliga, artiga och skötsamma. Inga som helst problem. På lördagen var jag dock trött. 13-åringen var nog ännu tröttare. Jag cyklade till Rusta och köpte en hängmatta som jag hängde upp mellan äppelträdet och päronträdet. Härligt! Vädret i helgen har verkligen varit perfekt för lata dagar i hängmattan!!! Igår på morsdag firade vi svärmor som fyllde 74 år den 29/5. Hon bjöd som vanligt ut oss på restaurang. Det var nästan för varmt för att sitta och äta på en varm restaurang. Efteråt åkte vi hem till sambons syster och spelade kubb och fikade. Svärmor mådde inte bra och jag tyckte att hon verkade vara lite avskärmad. Jag är nästan säker på att hon har åkt till stugan och klippt gräsmattan idag trots värmen och trots att hon inte är helt kry. Det är mycket hon känner att hon måste göra bara för att det inte skall pratas... Jag har svårt att förstå sådant där. Jag menar; vem bryr sig om gräset är lite högt?! Jag tycker isåfall att det är den som bryr sig om sådant som är den som har problem...
Idag var det jobb igen. Lite lugnare på jobbet idag. Skönt. Jag hann göra lite mer än att bara skriva hela tiden. Jag var till biblan och lånade böcker på lunchen. Imorgon är det verksamhetsplanering igen. Ser inte fram emot det... Jag kommer bara att hinna vara med i en dryg timma ungefär eftersom jag skall vara på utvecklingssamtal på 8-åringens skola. Tiden för utvecklingsamtal har varit bestämd sedan ett par månader tillbaka och att vi skall ha verksamhetsplanering imorgon bestämdes för en knapp vecka sedan. Sambon åker till Härnösand imogon. Jag vill helst att han är med på utv.samtalen men nu får jag gå ensam. 
15-åringen mår fortfarande inte ok. Det känns jobbigt men jag tror det ordnar sig.  Han har redan startat sitt sommarlov. 

Inga kommentarer: