fredag 26 juni 2009

Sommar, sommar, sommar

Åh, vad det är härligt med den här värmen! Varför sitter jag här och bloggar då, kanske ni undrar? Jo, för att om bara en liten liten stund är matchen mellan Sverige - England slut...nej det är den inte för nu blir det förlängning, men iallfall när matchen är slut så skall vi åka iväg och äta glass och bada. Jag har bytt utseende på bloggen ikväll. Hade tröttnat på den gamla, den kändes så stel. Det här är en hamn. Kanske är min hyllning till min idol Viveca Lärn. Michael Jackson var inte min idol men måste väl nämna att han dog igår. Känner inget särskilt ang. det.
Idag hade 8-åringen avslutning på cirkusskolan. Det var en 1 1/2 timmes lång show. Jag var väldigt nervös innan och under föreställning... 8-åringen uppträdde tillsammans med en annan kille. De gjorde något slags jongleringskonster. Det gick bra. Känns skönt att veckan är över. Nästa vecka har vi inga tider att passa. På söndag kväll kommer yngsta brorsdottern och hälsar på. Det skall bli kul. Hon får vara lite barnvakt. Nä, nu måste jag nog hjälpa 13-åringen att packa. Han skall till en tjej i klassen imorgon och sova över tills på söndag. Han åker en tidig buss. Tydligen har 13-åringen och hans klasskompis R bestämt att de skall ha hunnit sova över hos alla i klassen innan de slutar 9:an. 13-åringen är en god bit på väg... Detta blir nog den tredje tjejen han övernattar hos på tre veckor.

Inga kommentarer: