fredag 11 september 2009

Fredag igen!

Soffar lite. Ikväll åt vi tacos (originellt eller hur?). Blev sömning efter maten. Nu sitter jag här brevid 8-åringen i soffan och tittar på Avatar på Nicelodeon. Avatar är 8-åringens absoluta favoritprogram just nu. Han har slutat titta på Barnkanalen. "Är ju inget barn längre, ju". 13-åringen har varit hemma hela veckan pga tandvärken. Han är något bättre nu. Har ätit penicillin sedan i onsdags. Det gör ont i mig att titta på honom. Vill ju inte att han skall ha ont. Nu får han ta maxdos Ipren i några dygn och förhoppningsvis slippa ha ont.
Det verkar vara rörigare än vanligt på min gamla arbetsplats. De hittar inte journalerna när jag inte är där. Märkligt tycker jag för de har ju en plats mindre att leta på när jag inte har journalerna hos mig. Ännu så länge har jag inga rutiner hur jag skall arbeta men nästa vecka skall jag försöka hitta ett bra arbetssätt. Jag är rädd för att det är uskan som blir mest drabbad av att jag inte sitter där jag satt förut. Den här veckan har varken flex eller telefon fungerat så jag har inte kunnat ha några rutiner känns det som. Nu sitter 13-åringen brevid mig i soffan. Nu tittar vi på Seinfeldt. Nu kommer 15-åringen med chips (utan att bjuda). Sambon klagar på att jag datar. Jag föreslog att vi skulle kramas istället men han föredrog att gå på toa...

Inga kommentarer: