måndag 28 september 2009

I skolans värld

Jag vet inte vad jag skall tro om min sons påstådda inhoppande genom ett fönster på skolan. Jag mejlade ju den fröken som ringde mig att jag ville ha det utrett hur det egentligen var med det där. Idag när jag hämtade på fritids så ville en av fröknarna prata med mig om en bok som 8-åringen skulle få i läxa och då nämner hon att den fröken jag mejlat till (som var ledig idag pga att hennes mamma dött igår) hade bett henne framföra att 8-åringen har hoppat in genom fönstret. Jag har pratat med 8-åringen nu igen när vi kom hem och han säger att han inte har hoppat in genom något fönster. Jag vill ju inte tro att han ljuger för mig om det här. Jag försökte pressa honom genom att säga att jag skulle ringa till hans kompis som var med när det hände för att höra hur han mindes. 8-åringen sa att jag kunde ringa kompisen för han skulle säga att 8-åringen inte hoppade in genom fönstret. De hade hoppat upp mot fönstret, som var öppet, för att titta in i klassrummet men de hoppade inte in. Vad skall jag tro? 8-åringen säger att de är tjejerna som ljuger. Om 8-åringen ljuger om det här så gör han det väldigt övertygande. Jag tror faktiskt inte att han ljuger men varför är då fröknarna i skolan så säkra på att han faktiskt har hoppat in? När det gäller det allvarliga i den här händelsen så är det ju att han efter det påstådda inhoppandet tryckte upp en liten tjej mot en vägg. Han säger själv att han sprang in i klassrummet och att han råkade springa in i flickan och att han puttade henne. Det säger han att han gjorde för att han blev arg för att tjejerna höll på och retades hela tiden. Håll med om att det är en ganska så stor skillnad i de två händelseförloppen här?!

Inga kommentarer: