tisdag 15 september 2009

Mår inte bra

Hösten är min favoritårstid och det är verkligen fantastiskt höstväder just nu men jag mår inte bra. Funderar på om det har att göra med klimakteriet som jag är inne i. Eftersom jag "endast" är 41 år så tillåter jag mig liksom inte att skylla på klimakteriet. Tycker själv att jag är för ung för det. Är ju ändå där så jag får väl inse att jag har något att skylla på. Känner mig orolig och ledsen utan orsak. Är lättstressad. Känner mig tjock fet och ful. Vill inte vara en klimakteriekärring. Känner mig gammal. Åldras jag snabbare än normalt? Jag har ett klokt citat från boken jag läser just nu "det är inte livet som går vidare, det är döden som går vidare". Sant, eller hur? Livet tar ju slut men döden är evig. Boken heter Guernseys litteratur- och potatisskalpajssällskap. Skriven av Mary Ann Shaffer. "En feel good komedi - fast på papper" enligt Carina Burman, SvD.

Inga kommentarer: