söndag 21 augusti 2011

Alla är samlade

För exakt en timma sedan kom Mellan hem från Malmö. Han har varit bortrest i nio dagar. Konduktören hade sagt åt honom att ha pass eller id med sig nästa gång han åker tåg eftersom han ser ut att vara mycket äldre än 15 år. Han fyller 16 i november. Tur att han inte blev avkastad. Imorgon kl. 10.00 börjar hans gymnasietid.

Idag firade jag, Sambon och Minsta sommarlovets sista dag med en fika vid surfstranden. Minsta hittade en fin pinne som han tog med sig hem.

6 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Pinnar kan man ju aldrig få för många av :)

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk när man var tvungen att ha leg med sig, det var länge sen det.....Kram

Maria sa...

Blir man glad eller ledsen idag när man ser äldre ut än vad man egentligen är??

När jag var femton kunde jag med lätthet glida in på discon med 18-årsgräns - det tyckte jag var kanon!!

Kanske är det annorlunda för killar. Eller?

Malla sa...

åh vi har haft många pinnsamlingar här hemma!

Shamrock sa...

Ska han kanske börja tälja trägubbar? Trodde att man visade leg när man köpte biljetten... men det var nog i forntiden när jag var ung

Knasterfaster sa...

Pillargontanten: Önskar jag hade en hund som tog hand om en del av pinnarna som han släpar hem.
Snäckskalsdalen: Skönt att slippa visa leg. :)
Maria: Jag tror att han blev glad. Han vill nog gärna se ut som 18 fastän han bara är 15.
Malla: Pinnar är helt ok bara de inte stannar hemma i hallen.
Shamrock: Gårdagens pinne blev en fin gångkäpp med en gubbansikte högst upp. Det var jag som köpte biljetten och jag behövde inte visa leg för jag köpte den på nätet. :)