lördag 20 augusti 2011

Tar det lugnt

Har huvudvärk idag. Det var oväntat. Det brukar inte vara jag som vaknar med huvudvärk på lördagar. Det tog en stund innan jag fattade vad det var som kändes annorlunda.

För alla som vill veta kan jag berätta att Sambon stekte köttfärsen igår kväll. Minsta skar salladen. Jag dukade och blandade i ordning juice. Sedan tittade vi på Ice Age 2.

Viktigt meddelande till Fru Venus: Jag har glömt en dörr på ritningen! Från matplatsen har vi en dörr in i vårt sovrum. På kortväggen, mittemot F som är fönstret i parallellköket. Förstår du?

På måndag börjar killarna skolan igen. Är inte sommarloven alldeles för långa? Det ska bli skönt att komma igång med vardagsrutinerna igen. Största börjar andra året på naturprogrammet. Mellan börjar första året på estetiska programmet och Minsta börjar på mellanstadiet. De fortsätter förstås med sina lektioner på Kulturskolan. Största med fiol och gitarr, Mellan med elgitarr och Minsta med saxofon. Minsta tränar dessutom fäktning en dag i veckan. Största och Mellan kommer att gå på samma gymnasieskola.

På måndag om två veckor kommer jag att kunna arbeta enligt mitt egentliga schema på jobbet. Det ska också bli skönt. Var tredje vecka slutar jag kl..12 på fredagar och var tredje vecka slutar jag 12.30 på torsdagar.

Vi har inget som måste göras idag. Det ekar tomt i mitt värkande huvud så jag avslutar det här inlägget nu.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tycker också att det ska bli skönt med rutiner igen. Hoppas huvudvärken försvinner.

Anki sa...

Må bättre snabbt!

Kram

Fru Venus sa...

Jag förstår :-) Hoppas dagen blir huvudvärksfri, kram.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Nu är det bara en dag kvar till vardagslunken.
Anki: Huvudvärken kom och gick under hela dagen igår.
Fru Venus: Det är en omöjlig uppgift, eller hur?