tisdag 16 augusti 2011

Gnällträsk

Har helt oförhappandes trampat ned i ett gnällträsk och här travar jag omkring och gnäller på allt. Tittar på Allsången och konstaterar att det är den absolut sämsta Allsången jag någonsin sett. Urusla låtar med halvtaskiga artister. Men vad är det här?! Har jag gått och blivit en gnällig stingslig surmutta och klimakteriekärring? För det beror väl på mig att jag upplever programmet som rent av skitdåligt? Inte kan det väl bero på artisutbudet och låtvalet? *suck* Jag som hade sett fram emot en trevlig stund. *suck* igen. Det var bättre förr när Robert Gustavsson och Jonas Wahlström med djuren var med.

Två snickare var här idag när jag kom hem ifrån jobbet. De skulle ge förslag på hur vi skulle kunna bygga om vårt kök. De såg fundersamma ut och hade inga konkreta råd att komma med. De skulle skicka hit en rörmokare för att titta på om vi kan flytta varmvattenberedaren. Vi har ett dåligt planerat parallellkök eller som det också heter korridorkök och vi skulle vilja ha ett utomordentligt välplanerat och lättarbetat kvadratiskt kök. För att få det skulle vi behöva riva en vägg mot tvättstugan och det är där varmvattenberedaren står som en stoppkloss.   Är ni nöjda med era kök?

10 kommentarer:

Singelmamman sa...

Så där. Det funkar, men är fult. Jag har dock inte någon önskan om så stora förändringar, lite mer och praktisk förvaring och ett skafferi.

Fru Venus sa...

Inte ett ont ord om Björn Skifs, raring ;-) han är super! Jag är nöjd med stugköket, det andra i stan är inte mitt, tur nog. Jag kan rita ert kök, skicka hit en ritning! KRAM

Mina dagar sa...

I så fall så är jag också en surmutta och klimakteriekärring för INTE var Allsången bra i kväll!!!!!!!!!

Gillar iof den stora orkestern och dom spelade ju HELT FANTASTISKT BRA!!!!
Men men det var INTE, som Måns brukar sluta med att säga,den bästa allsångskvällen någonsin!!

Jag laddade med ett glas rött och sjönk ner i soffan för att njuta men nääääääääeeeeee! Tog ett glas till för att trösta mig he he he...
(börjar inte förrän kl.15.00 i morgon;))

Ta in fler snickare som får säga sitt! Alla har vi ju olika smak och erfarenhet!!

Vi gjorde om vårt kök för typ tre år sedan och jag är supernöjd!!!
Men FAN va jobbigt det var innan det var klart!!! Att A och jag inte separerade är ju ett under!!!! (vi hade också hjälp men vilken rööööra:()

KRAM

nillas liv på pinnen sa...

Näe, vårt är för litet...

Tantaluran sa...

Missade allsången kom jag på nu.... men ingen skada skedd då om man ska ta dig på orden!

Tina sa...

Låter som om du skulle vara i behov av mitt klimakteriebröd....*skrattar*

Skämt å sido, såg inte Allsången och har tydligen inte missat något.

Mitt kök är jag väl nöjd med om det skulle bli färdigt nångång....

Fru Gårman sa...

Jag är nöjd med mitt kök. Nästan.

Ulrika sa...

Jag är ganska nöjd med vårt kök, även om jag skulle göra lite annorlunda om jag skulle göra om det igen.

Helst skulle jag vilja ha en hemhjälp. Hellre en hemhjälp som fixar och håller rent än ett vackert och praktiskt kök ;)

Men jag har ingen hemhjälp så jag får kämpa själv i hushållshelsiket.

Och gnälla är väl en rättighet vi surkärringar har? Är det inte så?

Ibland har jag dagar som går i gnällets tecken. Och då menar jag Gnället med stort G. Inget känns bra, allt är fel.
Tur så är detta ingen sådan dag. Men det är ju aldrig för sent att börja gnälla, klockan är ju inte mycket ännu..

Shamrock sa...

Nej det är jag inte. Jag har oxå en smal tarm till kök. Jag vill gärna ha ett kök med bra arbetsytor

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Om dit kök är fult så är mitt skitfult så nu vet du det.
Fru Venus: Hm, kanske jag kan skanna in en ritning på jobbet.
Mina dagar: Jag hade också behövt ett glas vin igår men radiosymfontikerna var bra !
Nilla: Varför gjorde de köken så små?
Tantaluran: Du ska vara glad över att du missade Allsången.
Tina: Då hoppas jag att ditt kök blir färdigt snart.
Fru Gårman: Aldrig blir man helt nöjd, eller?
Ulrika: Det finns nog ingen hemhjälp som vill arbeta i vårt nuvarande kök. Kan man bygga in en hemhjälp i det nya köket tror du?
Shamrock: Jag vill också ha yta.