onsdag 17 augusti 2011

När det blixtrar till

Ett fint exempel på hur det kan gå då Knasterfaster tappar humöret
Kl. 06.40 i det Knasterfasterska huset
Om jag skulle ta lite yoghurt idag tänker Knasterfaster och tittar i in kylskåpet. Ungefär ett par gånger i månaden på sin höjd äter hon yoghurt till frukost. Hon konstaterar att det finns en öppnad förpackning och en oöppnad. Bra tänker hon då kan jag ta lite utan att någon annan i familjen blir utan.
Knasterfaster går ut och hämtar tidningen och går in och sätter sig vid köksbordet för att njuta av sin frukoststund.

Kl. 06.50 i det Knasterfasterska huset.
Knasterfaster har ätit upp yoghurten på sin tallrik. Det var gott tänker hon. Hon sitter kvar och bläddrar i tidningen då Sambon kommer och sätter sig vid bordet. Han lyfter på den numera mer än halvtomma yoghurten och frågar i normal samtalston.
Är det här all yoghurt som finns kvar?
NU BLIXTRAR DET TILL!!!

Knasterfaster rusar utan ett ord till kylskåpet och hämtar den oöppnade förpackningen och drämmer den i bordet framför Sambon.

Orsaken till varför jag blev arg är ganska uppenbart, eller?

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Well, kan det vara så att han så där lite i smyg anklagade dig för att du hade ätit youghurt och därmed eventuellt inte lämnat tillräckligt till de andra?
Eller är han bara lat och tycker att du ska kolla kylskåpet åt honom?

Fru Venus sa...

Typisk manlig kylskåpslatfis.

Shamrock sa...

Om det inte står mitt framför ögonen så finns det inte - manlig logik

Mika sa...

...inte helt... Jag funderar. Kanske är det så att "han" inte skulle ha tvekat att äta upp den sista så när du är så omtänksam och han ifrågasätter det så blir du förbannad.
Så är det här.
Han förstår mycket sällan vad det är som händer när sådant här händer.

Kram
mika

Singelmamman sa...

Jag är singel så jag har ingen aning. Däremot vet jag att med två tonåringar i lägenheten vet jag aldrig vad som finns eller hur mycket. Men jag brukar kolla, oftast tyvärr försent och affären är stängd.

Lysande ögonblick! sa...

haha. känner igen.