fredag 6 april 2012

Uppe med tuppen

Vaknade som vanligt först av alla. Först försökte jag somna om. Sedan läste jag i en bok. Klockan 07.53 gick jag upp. Snön vräker ned. Zelda fick komma ut i sin utebur ändå. Hon bryr sig inte om att det snöar. Jag gick en runda i vår trädgård. Magnolian blommar fortfarande inte men den har två feta knoppar! När jag kom in igen hade Sambon vaknat. Han har huvudvärksdag. Nu dricker vi starkt kaffe.
I år ska vi inte fira påsk i svärmors stuga som vi brukar.
Vi ska hem till svägerskan i eftermiddag.
När jag var barn fick jag nya trosor i påskägget och någongång fick jag smycken. Mina barn har bara fått godis i sina ägg.


4 kommentarer:

Anki sa...

Hahaha! Var det en 70-talsgrej det där med trosor i påskägget? Fick också det, och något hårspänne eller ring. Godis också förstås - men av mormor var det nyttoprylar. :-)

Sv: TACK!! För fina ord - de värmer verkligen!

h sa...

Trosor i påskägget??!! Men stackars barn!! ;)

Singelmamman sa...

Jag minns bara godis och pengar i påskägget. Jag struntar också i att det snöar, idag.

Fru Venus sa...

Fina Zelda ;-)
Aldrig pengar i påskägget, godis, trosor och hårspännen.
Hoppas sambons huvudvärk lättar, påskkramar till er alla!