måndag 9 april 2012

Idag

Idag åkte jag, svägerskan och svärmor till svärmors fritidshus. Det ligger vid en sjö cirka fem mil härifrån. Det var skönt att åka iväg själv utan familjen. Vi bar fram utemöblerna och gick en promenad. Vi plockade vitsippor. Sedan åt vi lunch hemma hos svärmor.
Igår
Igår bjöd vi på påskdagsmiddag; lurig lax med risoni. Ananaskokospaj till efterrätt. Det var väldigt gott.
Nu.
Nu har jag ätit middag som Största lagat. Ihåliga spagetti med supergod köttfärssås. Mmm, så gott!
Imorgon.
Imorgon ska jag jobba igen. Det känns som om jag har varit ledig väldigt länge. Det här var första påsken på 20 år som vi var hemma och firade påsk.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Skrattar gott åt skillnaden på om dina barn gjorde något alternativt din släktings barn - det är precis likadant här

Singelmamman sa...

Det känns som om påsken varit väldigt lång i år. Det är jag väldigt glad över.
Tänker på ditt glada humör. Känner du att du måste vara glad jämt eller är du oftast glad och nu undrar varför du inte orkar vara glad?

Glad jämt tror jag ingen orkar vara. Jag undrar om det är så bra att alltid vara glad.

Knasterfaster sa...

Shamrock: ha ha :)
SIngelmamman: jag har oftast en glad grundstämning och just nu känner jag att jag inte orkar något och allra minst orkar jag vara glad. Jag är bara trött.

Fru Venus sa...

Låter som en fin stugdag :-)
Inte undra på om du är trött efter alla köksbestyr där hemma, försök göra ingenting nu, ensam, ute i solen. Morgonkram

Malla sa...

allt lät supergott och jag är väldigt hungrig just nu!