måndag 30 april 2012

En slips som är blå

Det fanns inga snygga blå skjortor som passade Mellan. Han fick en svart skjorta och en blå slips istället. Slipsen är så snygg! Det syns inte på bilden men den är paisley-mönstrad. Svarta skjortor tycker jag är dösnyggt.
Han fick en slips på köpet. Det är den som också syns på bilden. Det är den som inte är blå. Även den är paisley-mönstrad.

Firar ni Valborg? Vi har inte riktigt bestämt oss för hur vi ska göra ännu. Just nu har jag absolut inte lust att ge mig iväg någonstans. Eventuellt tittar vi på fyrverkerier senare ikväll. Det är kvavt här. Som åska i luften.

Vi har inte varit i någon vitsippsbacke idag. Det hann vi inte. Jag såg vackra blommande japanska körsbärsträd från bilfönstret igår. 

Minsta kom in från vår trädgård med ett vinglas i handen tidigare idag.

- Va' använder du finglas?!
- Ja, när jag vattnar mina blommor.

Självklart. Eller?


Inga kommentarer: