fredag 8 mars 2013

Just en bäver

Tur att jag inte heter Justen Bäver.  Jag tror att det är jobbigt att heta det.
Idag firade vi internationnella kvinnodagen genom att enbart vara kvinnor i tjänst på mitt jobb. Det var nog bara en slump att det blev så men ändå. Vi åt chokladtårta. Det finns inga manliga skreterare på min arbetsplats och inga manliga sjuksköterskor och inga manliga kuratorer och inga manliga sjukgymnaster och inga manliga biomedicinska analytiker och inga manliga städerskor och inga manlig bvc-sköterskor och inga manliga bvc-sköterskor. Det finns några män på min arbetsplats. De är läkare. Det finns några kvinnliga läkare också.
Igår började jag måla på en nya tavla.  Jag valde en enorm duk att måla på. Den här gången ska jag hålla motivet hemligt. Ni får se tavlan när den är klar. Det kan dröja några år faktiskt.
Det är fredag. Ingen här hemma hos mig vill laga middag. God kväll!

5 kommentarer:

Aurora sa...

Vår enda man på kobbet är tandläkare. Idag var han däremot ledig. Undrar om han firade sin fru. Kram

Jenny sa...

Just en Bäver mår visst inte så bra. Så sluta reta honom;)!!!
Spännande att se din tavla! Sen. Om nåt år.

Shamrock sa...

hos oss lagade maken middag - skönt tycker jag. Det beror dock inte på att det var kvinnodagen utan på att han slutade tidigare och var hungrig

Fru Venus sa...

Jag åt ensammiddag då Mannen satt i ett . Mina tjejer gillar inte bävern så jag vet väldigt lite. Jag hoppas du ska måla en stor tavla med höns och kaniner :-) KRAM

Anonym sa...

Så är det, mycket kvinnor inom vården. Hos oss också, men vi har lyckats med att ha en manlig psykiatrisjuksköterska och en manlig sjuksköterska (han är hos oss på halvtid och gör annat den andra halvan). Det kan bli så här i receptionen "då ska du få träffa Lennart". "Nä, jag skulle till distriktssköterskan!".
Så säger de aldrig om det är en kvinnlig läkare, det är inget konstigt, men en manlig sjuksköterska är fortfarande lite konstigt!