måndag 4 mars 2013

Trött och Tröttare

Jag är trött ikväll och så har jag en blåsa på tungan. När jag var på Ica Maxi och handlade så halkade jag på ett bananskal och vred till knät. Det gjorde ont. Men det är inte värst synd om mig. Sambon har ont i hela kroppen. Han har t.o.m ont inuti munnen, uppe i gommen. Inför nästa Vasalopp får vi nog tungkyssas lite mer så att han tränar upp musklerna där.
Brukar ni spontanshoppa, impulshandla för 7 500 kr om ni hittar något som är himla snyggt? Alltså inget nödvändigt utan bara något som skall vara en prydnad i ditt hem. Jag önskar jag kunde göra det. Jag har en kollega som kan. Himla irriterande. Men det är klart hon har inga studielån och behöver inte betala 9000 kronor om året till CSN. Jag får väl tejpa upp mina avbetalningsplaner som prydnad ovanför soffan. Kan bli snyggt.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hm. Jo kan säkert bli snyggt. Om inte annat så kan du tatuera in ett års avbetalningsplan på armen. Jag skulle gjort det idag om jag tänkt på det tidigare. Lite som Billgrenskan som har en inköpslista tatuerad på armen. Coolt tycker jag.

Malla sa...

oj! jag trodde det där med bananskal bara hände i overkigeheten.

Knasterfaster sa...

Singel: hm, jag ska fundera på vilken tatuering jag ska ha.
Malla: det trodde jag också.

Shamrock sa...

jag har inga studielån men skulle nog ändå inte spontanshoppa ngt onödigt för 7500 kr