söndag 4 augusti 2013

Idag har vi haft besök

När Sambon och jag åt frukost idag vid lunchtid så hittade vi en hund. Eller, ja för att vara exakt så var det hunden som hittade oss. Den kom och gick utanför vårt staket. Det kom ingen matte eller husse efter den så jag pratade lite med den. Sedan gick jag med den till lekparken (det var för att den gick dit, den ville inte bli upplyft och fasthållen). Den lilla svarta hunden och jag satt i lekparken en stund och funderade. Sedan gick Sambon, jag och hunden till våra grannar som har hund och frågade om de kände igen hunden. Det tyckte de inte riktigt att de gjorde men de satt på hunden ett koppel och frun i huset gick en sväng med den till ett hus som den kanske bodde i. Sedan kom hon tillbaka med hunden igen. Eftersom det hade gått nästan en timma sedan hunden dök upp så bestämde vi att vi skulle åka och lämna in den hos polisen. Vi fick lämna den på hittegods. Jag svarade nej på frågan "vill ni ha godset efter 3 månader om ingen hämtat ut det". Det ångrade jag lite grann. När vi lämnat hunden hos den väldigt trevliga och hundälskande (som det verkade) polisen så åkte vi hem till Sambon syster. När vi satt i hennes trädgård och drack (väldigt svag) saft så ringde min mobil. Det var ägaren. Hon bodde inte alls långt från oss. Hunden heter Tilly. Ägaren hade trott att Tilly låg under en säng och sov. Hon hade aldrig rymt förut. Ägaren joggade förbi här på eftermiddagen och tackade oss.

Ikväll har vi haft svägerskan, kusin Liten och svärmor här på middag. Väldigt trevligt, gott och mysigt.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Vilken tur att ägaren hittade hunden! Och vilken tur att hunden på sin rymning hittade er.

Mika sa...

Mysigt med tanken på hund. Dom är så härligt trygga och trofasta. När dom inte rymmer...
Jag vill ha hund. Men inte på regniga februari morgnar.

Vad glad hon ska vara att ni var så snälla och tog hunden till polisen.

Kram!

Sus sa...

Vi har också lämnat en hund på hittegods en gång. Vi ser henne lite då och då. Numera i koppel.

Shamrock sa...

Svag saft är inte så gott. Vad snopen han måste ha blivit (ägaren när hunden inte var under sängen)