söndag 18 augusti 2013

Sniffat

Största kom hem igår. Det är jag som har sniffat. Jag menar att jag har (som väl alla föräldrar skulle ha gjort?) luktat igenom Störstas packning (sådär i förbigående när jag var en hjälpsam mamma som hjälpte till att vädra packningen) efter Amsterdams-resan. Jag kände ingen haschdoft. Men det röktes mest överallt har Största berättat och när de sökte skydd för regnet en gång så hamnade de i en affär som sålde olika svampar som man kunde få rus utav. Han har berättat att de har haft höns i förtältet och det lät helt sant.

Mellan kom hem idag. Han har cyklat Närke runt. Han var den enda i truppen som fullföljde hela rundan från start till mål. Hans bästa minne från resan är den 300 gram hamburgare han åt i Zinkgruvan.

Det känns vekligen skönt att ha hela familjen samlad igen. Nu ska vi titta på film. The big Lebowski.

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Höns i förtältet hade jag också när jag var i Amsterdam. Vill jag minnas.