söndag 25 augusti 2013

Dieter

5:2 skulle jag klara ganska lätt tror jag. Ganska många dagar äter jag så här.
Frukost 1, kl 06.45 en kopp te och en frukt
Frukost 2, kl 10.00 en kopp kaffe och en hård macka med en skiva ost och en mjuk macka med en skiva ost (knappt något margarin) en gurkskiva och en bit paprika.
Lunch kl 12.30 en frukt
Mellanmål 1 kl 14.45 en kopp kaffe
Mellanmål 2 kl 18 en kopp te och macka/frukt
Middag 19.30 hivar in vad som helst
Jag tror att jag skulle kunna hoppa över middagen faktiskt.
En annan sak som skulle funka som diet åt mig är att byta ut allt porslin och alla bestick mot sådana jag inte gillar. Jag är nämligen noga med på vad och med vad jag äter. Hittar jag inte min fina frukostskål på morgonen så äter jag inte yoghurt för jag vägrar äta yoghurt på en ful tallrik. Här hemma har vi en gaffel som jag ogillar och en sked som jag inte tycker om. De vill jag inte ha framdukade där jag ska sitta.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Den där dieten låter som självplågeri, tycker jag. Kanske för att jag hatar att vara hungrig.

Jag hade också bestick jag inte gillade men nu har jag bara såna jag gillar.

Fru Venus sa...

Jag klarar mig hela dagen bara jag får min bautafrukost! Jag är noga med muggar, har en "min"mugg i stan och en hemma :-)

Singelmamman sa...

Att vara hungrig är ett gissel. Men fula bestick/porslin har jag aldrig tänkt på.