tisdag 6 maj 2014

Jag har frusit konstant i en vecka

Det är inget roligt väder. JAG FRYSER! Jag har dubbla koftor och en filt på mig. Vart tog den fina våren vägen?  Jag saknar den.

Nästa vecka ska Minsta vara på prao torsdag och fredag. Skolan ville ha besked om praoplats igår. Minsta hade hoppats att få prao på Telia där två av hans kusiner jobbar men igår lämnade kusinen besked om att de inte kan ta emot honom där. Som reservplan hade jag för ett par veckor sedan frågat om plats på ett café. Han var välkommen dit om han inte skulle få praoa på Telia. Jag ringde innehavaren av caféet idag. Tyvärr hade hon fått operationstid och inläggning på sjukhuset nästa torsdag och fredag. På mitt arbete finns inget att sysselsätta en 13-åring med. Han skulle bara få stå eller sitta och titta på mig. Jag ägnade hela min lunch idag till att försöka lösa praoplatsproblemet. Frågade på dagrehab och han hade varit hjärtligt välkommen dit om det inte varit så att de har APT på torsdagen och utbildning på fredagen. Fick tack och lov tag i en plats åt honom i vårt kök/café jobbet. Där kommer han få hjälpa till med att plocka fram frukost, torka bord,  plocka disk och att baka. Det är personal från Activa som jobbar i köket och det var arbetsledaren jag pratade med. Lärarna för Minstas klass ska rätta de nationella proven när eleverna är på prao. Hade under hela dagen idag känslan "varför ska det alltid uppstå hinder på vägen för vår familj, varför kan det inte bara gå som på räls?"

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Är det inte skolan som ska fixa PRAO?

Knasterfaster sa...

Singelmamman: lärarna bad oss föräldrar så snällt på ett föräldramöte att vi skulle fixa detta. Om man absolut inte kunde så kunde de ordna praoplats åt eleven på skolan.

Unknown sa...

Jag tycker att skolan ska fixa praoplatser i första hand, det är inte självklart att man har föräldrar eller kontakter som kan fixa sånt.
Åh! nu har jag ätit och läst allt från skitstolar till prao och det är såååå underhållande till maten dina blogginlägg:)) Vet inget roligare att läsa än just din blogg när jag fikar eller äter själv. Du är mycket uppskattad skrivare.