fredag 2 maj 2014

Nu har de skitit i det blå skåpet!

På min arbetsplats delar landstingsanställda och kommunanställda på samma lunch- och fikarum. Jag är landstingsanställd. Det har alltid varit vi och dom-anda. Dom tar t.ex alltid hissen istället för att gå i trappor och så röker dom. I onsdags fick vi på vårdcentralen två stora goda klamydiasmörgåstårtor. Vi fick tårtorna som tack för att vi varit med i en kampanj där vi erbjudit alla besökare mellan 15 - 24 år klamydiatest oavsett orsak till besöket på vårdcentralen.  I onsdags på eftermiddagsfikat åt vi ungefär en halv tårta. Vår chef sa åt oss att inte ta med oss någon lunch till idag, vi kunde äta smörgåstårta tyckte hon. Men så blev det inte. De kommunalanställda har frossat i sig våra tårtor igår på 1 maj. Vi hade märkt kartongerna med "vårdcentralens". Vår chef blev topptunnorrasande. Jag blev besviken för jag hade vekligen sett fram emot att äta god smörgåstårta till lunch idag. Vi ska bjuda de kommunanställda på tårta preparerad med laxoberaldroppar.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag tycker er plan låter väldigt bra ;-) och vilken blomknopp!!

Singelmamman sa...

Jävla tjuvar!

Maria sa...

Men va f**n!! Så kan de väl inte göra?!?

JaanaM. sa...

Men! Hur tänkte dom?

Tina sa...

Väntar förtjust på rapport om vad "dom" tyckte om tårtan ni ska bjuda på ;o)

Malde sa...

Är de inte läskunniga?

Aurora sa...

Hur i h....e tänkte de? Det är bra . Ge igen bara. kram

Unknown sa...

Mycket fräckt och konstigt gjort av förmodligen läskunniga vuxna!