lördag 10 maj 2014

Smultronställe

Idag fikade Sambon och jag på Smultrongården. Det var Sambons idé att vi skulle åka dit. Det var första gången vi var där men absolut säkert inte den sista.  Fantastiskt god dajmkaka och solskenskaka! (vi delade och åt halva av varje - vi brukar göra så). Smultrongården ligger i ett gammalt torp långt ute på landet. De har kläder och inredning också förutom caféet.

Annars har jag inte gjort så mycket i det här trötthetsvädret. Just nu när jag skriver det här skiner solen som annars lyst med sin frånvaro hela dagen. Igår påbörjade jag projekt "tvätta alla tvättunnor tomma" och det har jag fortsatt med idag. Ni vet sådant där som ska tvättas separat och det ena med det andra. Just nu är det Störstas kostym som är i tvättmaskinen.
På onsdag på konserten tillsammans med Louise Hoffsten ska vi vara klädda i tema eld. Det betyder kläder som är svarta, gula, orange eller röda. Jag tänker ha min roströda klänning med tillhörande byxa. Klänningen har jag tvättat för den hade en fettfläck mitt fram.

Om ni bor i Strängnäs så har ni kanske hört Mellan, han sjunger där idag. Imorgon tror jag att han ska sjunga i Stockholm.

2 kommentarer:

Aurora sa...

såna där Smultronställen finns lite överallt. Men man får nog fråga lokalbefolkningen för att hitta dem.
Nej. i Strängnäs har jag inte varit.
Den här helgen står jag tryggt på den Småländska jorden. Kram

Knasterfaster sa...

Aurora: Det bästa är när man hittar smultronställen i närheten av där msn bor för då kan man återkomma ofta. :-)