onsdag 19 november 2008

Nu snöar det!

De här nya reglerna för mina söner gör att kan sätta mig här nästa när jag vill. (Just nu idag är de iofs inte hemma så jag hade kunnat sitta här ändå). Idag bjöds jag på grekisk buffé i matsalen. Det var otroligt gott! Har gått på 5 föreläsningar som Hälsokansliet stått för. Det har handlat om vad man kan göra för sin hälsa. Har provat på Core och fått sett på Lyftet (styrketräningslokal). Det känns inte som om jag har blivit visare. Det mesta visste jag sedan förut. Det gäller att hitta motvivationen för att förändra sin hälsa. Jag prioriterar ned mina egna behov framför familjens. Funderar på att träna på PrimeTime efter nyår. Jag skulle kunna gå iväg och träna lördagsmornar när familjen ändå sover... Jag cyklar till jobbet fem dagar i veckan (cirka 9 km t.o.r) och så går jag på Ki-Aikido en kväll i veckan. Det känns ändå som om jag inte tränar något alls. Jag har fått en otroligt stor fettvalk på magen. Den har kommit dit i år. Vikten har har ökat med 15 kg de senaste 7 åren. Jag har för stillasittande jobb. Skulle vilja byta arbete men för det saknar jag också initiativ och motivation för. Hur tjock skulle jag ha varit om jag hade haft körkort!? Hade helt säkert tagit bilen idag bara för att det snöade t.ex. Jag är glad över att jag inte har körkort! Jag röker inte heller och dricker otroligt sällan vin/sprit. Jag är egentligen ganska så hälsosam! Till frukost äter jag frön och frukt.

Inga kommentarer: