onsdag 23 juni 2010

Jag vill ha en båt

Jag är avundsjuk på fru Venus som har så mycket vatten (hav!!!) så nära hela tiden. Det vill jag också ha. Jag undrar om sambon har monterat poolen annars måste jag göra det när Minsta och jag kommer hem. Jag är rädd att jag får svår abstinens annars. Jag är en riktig badkruka så jag gillar inte att vara i vatten men jag är gärna på. Om det är vadgrunt och varmt i vattnet så tycker jag om att ligga på en flytmadrass. Igår var vi ute med båten vid stugan igen. Vi susade fram över vattnet. Härligt! Det är så vackert överallt. Minsta kollade min kamera när vi kom hem från båtfärden. Jag hade tagit 47 bilder. Ni ska få se några av dem sedan när jag är hemma igen.

Jag vill ha en båt!. Minns ni lekskeppen som stod på B&W/RobinHood/Coop? Ett sådant skulle jag vilja få tag i och ställa i trädgården hemma. Jag skulle kunna använda en fläkt som ersättning för fartvinden. Sådana där skepp går väl inte så fort förrresten. Jag skippar fläkten. Jag kunde fästa gungmattan mellan masterna och ligga där och låtsas gånga fram över vågorna.

Idag ska jag och Minsta i alla fall få åka båt över havet. Vi ska åka Ålandsbåten hem till Sverige igen.

Fru Venus skulle kunna ha en allinclusive-rörelse med boende, mat och rundturer här på Åland. Hon är verkligen otroligt duktig på att guida runt och visa smultronställen. Maten har varit fantastiskt god och boendet lyxigt. Jag tror inte jag skulle har råd att utnyttja henne tjänster om hon öppnade ett sådant ställe men jag har ju redan varit här och fått allt helt gratis! Jag har varit värsta VIP-gästen. Jag fick ju i och för sig modella gratis i hennes bröllopsklänningar. Det var ju bara roligt men vackra fotomodeller är väl ganska välbetalda? Nåja, det bjuder jag henne på. Jag tänker inte vara knusslig.

6 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Fru Venus verkar ha ett hjärta av guld. Hon kommer få många besök nu när du pratat så varmt om det. :-)
Välkomna hemåt! Du tar över ställningarna här på Närkeslätten när jag åker imorrn...

nillas liv på pinnen sa...

Låter som ett semesterparadis, Åland á la Fru Venus. Jag älskar också hav. Och doppar mig gärna i det.

Jesse-Paloma sa...

Hittade in här via ålands kvinna som verkar ha ett hjärta fyllt med guld, fru venus =)

Kommer nog att hänga kvar här! Hoppas att resan hem gick bra!

Malla sa...

jag tror att både du och Fru Venus är riktiga underbara kvinnor! :)

Lysande ögonblick! sa...

så himla fint att ni har träffats och funnits varandra. Säger som Malla, jag tror att ni båda är alldeles underbara.

Knasterfaster sa...

Finnpajsaren: Jag ska göra mitt bästa för att hålla ställningarna på Närkesslätten.
Nilla: Åland känns precis lagom stort för mig. Skönt när det inte är så stora avstånd.
Jesse: Välkommen! Hoppas att du kommer att trivas här hos mig.
Malla: Precis som du!
Alexandra: Vi var ganska lika fast också mycket olika. Fascinerande.