tisdag 11 januari 2011

Hemma

Hemma tidigt på en tisdag. Oj,oj,oj så skönt det var att komma hem idag. Ni anar inte. Precis idag var det alldeles särskilt extra skönt.

Det är halt ute. Fy sjutton så halt det är. Man måste gå sakta och tänka på vad man sätter fötterna. Det tycker jag inte om för jag vill gå snabbt när jag rör mig utomhus. Det är sällan jag går och drar fötterna efter mig och jag springer alltid i rulltrappor. Då vet ni det.

Jag fick post idag. Minsta fick också post. Vi hade skickat efter saker. Minsta hade skickat efter en voodoo-docka (jo faktiskt!). Det finns god voodoo också. Den här är god. Den gillar inte mobbing och så ger den styrka och mod och en massa andra egenskaper som Minsta tyckte att han behövde. Jag skickade efter en glädjespridare från samma ställe. Jag känner mig redan mycket gladare så den verkar fungera bra.

Zelda är sig själv nu igen förresten. Jag var nästan beredd att kontakta en kaninpsykolog. Hon var helt hispig efter att vi hade varit hundvakt. Hon betedde sig som en skrämd kanin i flera dagar. Hon har alltid sovit utsträckt på golvet i tvättstugan men två dagar efter att hundarna varit här så sov hon hopkrupen högt upp på en hylla. Hon spratt till och sprang och gömde sig vid minsta lilla ljud. Nu skuttar hon omkring och är lika cool som vanligt. Skönt.

Jag kanske borde ha gått till Ica och handlat nu. Vi har slut på cornflakes och toapapper. Men orka. Sambon kommer att tycka att jag borde ha hunnit gå och handla eftersom jag kom hem tidigt. Men det är ju halt ute och jag vill inte glida uppför backen till affären och tillbaka ned igen och riskera liv och lem. Det tycker jag han får göra. Han åker dessutom bil. Jag måste nog ringa till honom och säga det nu.

1 kommentar:

Fru Gårman sa...

woododolls? Jag köpte en till husbandet, minns bara inte vad den var bra för- Röd som djävulen är den i alla fall... :D