onsdag 18 juli 2012

Jag är en guppy men jag kan inte simma

Känner mig som en guppy med hydrocefalus. Jag simmar runt runt här i min vattenskål och stångar pannan blodig. Jag är heligt förbannad på mig själv för att jag sätter mig i den här situationen. JA JA  JA jag vet att jag ska ha bars eller frysta rätter eller fan och hans moster att ta till när jag inte har någon matlåda att ta med till jobbet och inte hinner handla något på lunchen. Men....Så vadå?! Nu hade jag inte det. Jag har ätit tre frukter. Tre frukter är i alla fall mer än två frukter eller en frukt eller ingen frukt alls till lunch. Jag har fått en kokt korv med bröd sedan jag kom hem. Den fick av sambon för att jag skulle orka tänka på kvällsmat. Nu har vi varit och handlat. Det gick tröööööööögt. Tankarna satt nere i tårna och det tog evigheter för dem att nå hjärnan. Nu kokar jag pasta. Sambon skär sallad väldigt ljudligt där ute i köket. Det kan betyda att jag ska komma och duka nu.
Jag jobbar 45-timmars veckor den här och nästa vecka. Det ska nog bra. Jag har precis haft semester så jag är utvilad. Imorgon ska jag ta med mig en sallad till lunch.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Bra. Lite näring är alltid bra.

Fru Venus sa...

Se till att ha en på cashewnötter på jobbet i en låda - bra att ta till när det kniper :-)