onsdag 10 oktober 2012

Borta bra men hemma bäst

Idag har jag vikarierat på en annan arbetsplats. Det ska jag göra imorgon också. Den ordinarie är på utbildning. Idag kände jag verkligen hur mycket jag trivs på min riktiga arbetsplats.  Där jag jobbar i vanliga fall är rutiner, lokaler och arbetskamrater de allra bästa!

Nu är jag trött och helt stum i benen. Måste ha varit ett dåligt golv där jag stod idag. Jag kommer med all sannolikhet vara lika trött eller tröttare imorgon kväll. Imorgon jobbar jag också 07.30 - 17. Det gör jag på fredag också men då jobbar jag på min vc igen. Ikväll fick jag verkligen ta i från tårna för att orka laga middagsmaten här hemma. Sambon kokade ris, dukade och tog hand om disken.

Imorgon  reser Sambon till Malta. Han kommer hem på söndag. Nu väger han sin packning,  6 kg. Han blir så stirrig när han ska ut och resa. Jag kämpar emot för att inte dras med i hans upptrissade stämning. Jag har parkerat mig i soffan och tänker bara resa på mig för att göra mig en kopp te. Sedan tänker jag inte göra mer än att gå och lägga mig om några timmar. Det ska bli skönt när Sambon äntligen kommit iväg men det kommer naturligtvis kännas ännu bättre när han har kommit hem igen.

Som ni kanske märker är jag trött. Känns som om mina tankar är huller om buller.


2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Malta? Surfing? BARA 6 kg? Ett par speedos då kanske? Nattikram raring :-)

Malla sa...

liten packning han har med! men härligt med Malta. Hoppas du orkar stå upp hela dagen idag.