tisdag 15 april 2014

Är jag seriös?

Fick frågan "är ni seriösa?" av en läkare på jobbet idag. Hen stannade inte och lyssnade på mitt svar . Hen gick och drämde igen dörren efter sig. Jag tolkade frågan ihop med drämmandet som att hen tyckte att hen hade alldeles för mycket att göra. Jag tyckte det var oseriöst att drämma i dörren så där som hen gjorde. Jag är naturligtvis ohemult seriös på jobbet på arbetstid. På rasterna brukar jag skoja lite. Idag sa jag t.ex att om jag skulle få en fästing på ett olämpligt ställe där jag själv inte kan se den så ringer jag på hos grannen. Han lånade en kopp socker av mig förra veckan. Tjänster och gentjänster. Jag såg på mina arbetskamater att de inte trodde att jag var seriös när jag sa så.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Dina arbetskamrater missar mycket kul om de ibte hänger med :-)

TantGlad sa...

Haloooj där!
Att skoja är ju skitviktigt. Utan humor är livet ingenting.
Skoja på du, det gör jag hela dagarna.
GladPåsk till dig!

TantGlad sa...

Haloooj där!
Att skoja är ju skitviktigt. Utan humor är livet ingenting.
Skoja på du, det gör jag hela dagarna.
GladPåsk till dig!

Singelmamman sa...

mäh! Vart försvann min kommentar?