måndag 28 april 2014

Ytterligare viktreducering

För att gå ner ytterligare några kilo på min redan smäckra kropp tänkte jag ägna mig åt veetning den närmaste timman. Nu är det sommar (26,6 grader ute på min termometer) så nu ska vinterpälsen av. Det är pinigt att visa sig i långbyxor i den här värmen så jag trampade hem från jobbet i expressfart för att ingen skulle hinna se mig. Jag köpte en ask Veet redan igår.
Igår firade vi Kusin Liten som fyllde 20 år. Han fick en mixer och en receptbok med goda smoothies. Vi firade svägerskan också men hon fyller imorgon så då ska vi fira henne igen fast utan presenter.  Svägerskan fick en turkos mirakelponcho från Martha-Mildred. 
Innan födelsedagsfirandena cyklade jag till Fröken Larssons café. Där utanför hade nämligen Martha-Mildred försäljning av sina varor. Susanne och jag hann inte söndagswalka igår men vi hann träffas en liten stund. Jag fick leka fotomodell och posera som Yvonne Ryding. Det kan komma bilder på mig på en blogg nära dig (kraftigt retuscherade förstås).
En bild på magnolian också. Knopparna ser ut så här dag.

2 kommentarer:

Jigglypuffan sa...

Ja, nu är det mer än skäggplock som gäller!
Skulle egentligen kosta på sej en vaxning som håller ett tag för det där evinnerliga rakandet är ju ett evighetsprojekt!

Unknown sa...

Vet du att det är flera som sett och kommenterat den bild som jag la ut på dig med tröjan från Lager 157 tillsammans med vår klänning och som tyckte det var heltufft!
Pernilla har också blivit inspirerad som jag av dig så nu har vi samma tröja under:) Du var dagens inspiration:)