söndag 7 december 2014

Stockholm tor

I fedags var jag med Susanne i Stockholm. Jag får alltid henne att handla påstår hon. Men inget onödigt. Bara  braatthagrejor. Hon handlade nästa bara till döttrarna. Jag handlade bara till Största. Det var väldigt "tjejigt" att upptäcka Stockholm ihop med Susanne, make up-affärer (Sephora) smyckesaffärer  (Sanzlösa) och vitt vin till  lunchen. Vi hann till hembussen med 20 sekunders marginal. 😅

Igår var jag på Ikea tillsammans med Största och Sambon. Det var också roligt. Det är inte klokt vad med grejer det behövs till ett nytt hem. Nu saknar han bara köksstolar (helst Edsbyverkens fanett) och en taklampa  (ska köpa en gallerlampa på Claes Ohlson idag) och en skurmopp. Ja och så lite till förstås, bl.a en osthyvel och några pallar.

Idag ska jag hjälpa största att skruva ihop bäddsoffan och ställa allt på plats så att han kan flytta in. Klockan 17  börjar inspelningen av  O Helga natt och det borde jag väl som varande Örebroare inte missa. Jag vill inte missa yogan heller. Yogan  börjar kl 19. Tyvärr börjar jag känna av en förkylning.

2 kommentarer:

Aurora sa...

När dottern skulle flytta hemifrån åkte vi till Ullared. Åkte på fälgarna hem. Det var mkt som behövdes. Kram

Knasterfaster sa...

Aurora: Jag hade gärna åkt till Ullared men det är förbaskat långt.