lördag 31 oktober 2009
Varit bortrest
Har varit i Spanien under höstlovet. Ljuvligt! Varmt och skönt. Allt som allt var vi 10 pers. som semestrade tillsammans. Svärmor, svägerskan, svägerskans två söner + en flickvän och vi fem. Vädret har varit hett och härligt. Har verkligen varit en avkopplande semester. Vi har ätit på restaurang minst en gång varje dag. 8-åringen har ätit minst en pizza varje dag. Vi har solat och badat och ätit och njutit. Svärmor, jag och svägerskan har gått en promenad varje morgon men annars har vi mest slappat. Tack svärmor för att du bjöd oss på detta!
fredag 23 oktober 2009
Fredagsmys
Var på vc i morse igen. Mätte bl.a. blodfetter idag. Nu är det färdigmätt. Det blev ingen sovmorgon idag. Imorgon tänker jag sova länge. I morse var det en sådan där strulmorgon då inget ligger där man sist lade det. Letade efter ett bälte till 8-åringens jeans. Han är så mager så om han inte har bälte i byxorna så sitter de vid fotknölarna efter ett tag och så mycket häng vill inte ens 8åringen ha. Ikväll är 15-åringen värd/vakt på ett disco för årskurs 4 - 6. Han tog med sig en hemsk hallowenmask som vi har här hemma. Jag hoppas han inte skrämmer de små stackarna för mycket. Nu har vi tittat på Idol. 13-åringen sitter och plinkeplonkar på gitarren. nu skall vi titta på cirkus med Möller, hoppas det blir kul. 8åringen vill gå och lägga sig men ingen har ork att gå med och natta så nu sitter han och klappar mig på benen istället.
torsdag 22 oktober 2009
Stressig dag
Ikväll har jag bara slappat. Kom hem 18.20. Det har varit en stressig dag. Massor att skriva på jobbet + två möten. Det gick i ett. Äntligen skall det nu införas datorjournaler på jobbet och jag är med i en införandegrupp som liksom är med i själva starten och som sedan skall vara med och utbilda de andra. Det kan bli kul...eller inte. Det kommer att innebära minst ett möte om två timmar per vecka från och med vecka 45 och tre månader framåt. Hejåhå.
Ikväll har vi försökt förmått tonåringarna att plugga lite mer. 15-åringen har suttit med sambon i köket och gjort hemprov i matte. 13-åringen pluggar franska varvat med plinkeplonkande på gitarren. 8-åringen sitter vid datorn men vi skall strax gå till sängs.
Sambon vankar om kring och påstår att vi inte har tid att hålla på och data (så som jag gör) just nu. Jag har full koll på läget men han har massor att fixa med innan lördagen nämligen. Ibland är det skönt att göra saker i god tid. Jag tycker inte att jag skall behöva hjälpa honom bara för att jag redan gjort mitt.
Hög tid att lägga 8-åringen (som har sovmorgon imorgon).
Ikväll har vi försökt förmått tonåringarna att plugga lite mer. 15-åringen har suttit med sambon i köket och gjort hemprov i matte. 13-åringen pluggar franska varvat med plinkeplonkande på gitarren. 8-åringen sitter vid datorn men vi skall strax gå till sängs.
Sambon vankar om kring och påstår att vi inte har tid att hålla på och data (så som jag gör) just nu. Jag har full koll på läget men han har massor att fixa med innan lördagen nämligen. Ibland är det skönt att göra saker i god tid. Jag tycker inte att jag skall behöva hjälpa honom bara för att jag redan gjort mitt.
Hög tid att lägga 8-åringen (som har sovmorgon imorgon).
onsdag 21 oktober 2009
Det suger
Nja, det är så där halvbra. Inte helt ok men inte heller helt bra alltså. Beror säkerligen på det där vaccinet jag fick igår. Jag slog i armen precis på stället där jag fick sticket. Det var oskönt. 15-åringen muttrar och tycker att det går sådär i skolan just nu. Han var ju hemma flera dagar förra veckan och nu har han upptäckt att han missat en del. Han gjorde ju franskaprov i fredags och hade fått IG på det tyvärr. Han hann ju bara träna på till provet precis dagen innan. 8-åringen har också gått omkring och muttrat idag på eftermiddagen. Han har bara svarat surt. Han gjorde sin läxa men under protest. Vi har tittat på Arge snickarn och sedan fick plötsligt sambon ett utbrott för att han lyckades spilla ut gammalt kaffe på köksgolvet. Nu har sambon moppat golvet och nu sitter han och myser framför sitt favvoprogram på TV - Sjön suger. 15-åringen tittar också.
tisdag 20 oktober 2009
Ja må han leva!
Idag firar vi sambon som fyller år. Han blev jätteglad över presenterna (tror jag). Vi sjöng och gav presenter i morse. 13-åringen var uppe först imorse!? Kan ha varit för att han skulle hinna duscha länge. Ikväll har han ju konsert. 8-åringen hade pärlat "pappa" också och den plattan fick sambon ikväll.
Jag har fått vaccin mot svininfluensan idag. Jag tillhör ju inte riskgruppen men räknas väl som ovärderlig antar jag. Jag har inte känt av några biverkningar ännu. Hörde om en kvinna som fått massor av utslag över hela benen och armen som blivit stucken i. Jag känner mig lite varm och illamående när jag känner efter. hm.
Jag har fått vaccin mot svininfluensan idag. Jag tillhör ju inte riskgruppen men räknas väl som ovärderlig antar jag. Jag har inte känt av några biverkningar ännu. Hörde om en kvinna som fått massor av utslag över hela benen och armen som blivit stucken i. Jag känner mig lite varm och illamående när jag känner efter. hm.
måndag 19 oktober 2009
Måndag kväll
Imorgon fyller sambon år. Jag vet att jag har haft ett år på mig att handla något alldeles speciellt men som vanligt har jag varit ute och handlat i sista minuten. Oturligt nog så är det en sådan här månad då det är mycket dagar kvar i slutet av pengarna. Jag hade 177 kr på kontot och 120 kr i plånboken. Jag hade 20 minuter på mig att handla. Jag var på Åhlens först, där hade de 25% på alla handdukar så jag köpte en badhandduk för 124 kr. Jag misstänker att tonåringarna har lämnat en hög med handdukar på gympan i skolan för hemma har vi torka(!) på handdukar. Så det blev ju den perfekta presenten till sambon, eller hur? Sedan köpte jag en bok av Jan Guillou och en dvd-film för totalt 75:-. Jag hoppas han blir glad. Imorgon kväll skall vi på Conventum och lyssna på 13-åringen som sjunger i kören så det är ju också en födelsedagspresent kan man säga för biljetterna kostade 500:- 8åringen har pärlat en mobiltelefon till pappa på fritids. Den tror jag han kommer bli jätteglad för. Jag har sett den och den är fin. Tonåringarna har varit lediga från skolan idag men de sov länge och datade. 15-åringen var dessutom till optikern och på fiollektion och 13-åringen var på körövning kl. 18 - 19.30. De hade haft fullt upp idag och inte ens hunnit äta lunch så någon present till pappa har de tyvärr inte hunnit handla.
söndag 18 oktober 2009
Jag vann, jag vann, jag vann!!!
Jag har vunnit ett pris på en av bloggarna jag följer! Jag blev jätteglad och förvånad. Jag brukar ju aldrig vinna något annars. Kaffe brukar jag vinna när det är kaffelotterier men det är ju inte så kul att vinna. Jag har vunnit ett rosa hjärta. Bloggaren har skänkt 10 kr per tävlande till Rosa bandet-kampanjen - bröstcancer. Väldigt bra tycker jag.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)