måndag 19 oktober 2009

Måndag kväll

Imorgon fyller sambon år. Jag vet att jag har haft ett år på mig att handla något alldeles speciellt men som vanligt har jag varit ute och handlat i sista minuten. Oturligt nog så är det en sådan här månad då det är mycket dagar kvar i slutet av pengarna. Jag hade 177 kr på kontot och 120 kr i plånboken. Jag hade 20 minuter på mig att handla. Jag var på Åhlens först, där hade de 25% på alla handdukar så jag köpte en badhandduk för 124 kr. Jag misstänker att tonåringarna har lämnat en hög med handdukar på gympan i skolan för hemma har vi torka(!) på handdukar. Så det blev ju den perfekta presenten till sambon, eller hur? Sedan köpte jag en bok av Jan Guillou och en dvd-film för totalt 75:-. Jag hoppas han blir glad. Imorgon kväll skall vi på Conventum och lyssna på 13-åringen som sjunger i kören så det är ju också en födelsedagspresent kan man säga för biljetterna kostade 500:- 8åringen har pärlat en mobiltelefon till pappa på fritids. Den tror jag han kommer bli jätteglad för. Jag har sett den och den är fin. Tonåringarna har varit lediga från skolan idag men de sov länge och datade. 15-åringen var dessutom till optikern och på fiollektion och 13-åringen var på körövning kl. 18 - 19.30. De hade haft fullt upp idag och inte ens hunnit äta lunch så någon present till pappa har de tyvärr inte hunnit handla.

Inga kommentarer: