onsdag 14 oktober 2009

Hemma igår och idag

Två söner är sjuka. Förkylda med lite feber och ont i halsen. Det har varit skönt att vara hemma. Idag har jag varit och tränat i en timma. Efter det här inlägget skall jag cykla och handla något gott till fikat. Igår när jag var inne på fejjan så stod det plötsligt att en kompis var inne på chatten, det gjorde mig väldigt nervös för jag har aldrig chattat och vet inte riktigt hur det går till. Det stod att hon var otillgänglig så jag gissade att det betydde att jag inte behövde bry mig om att chatta med henne. Jag är trots allt 41 år (gammal) så jag kan ju inte veta hur allt fungerar på internetet, eller hur? Jag får nog gå en kurs hos 13-åringen ang. detta. Det är härligt soligt ute men förskräckligt kallt. Har ingen större lust att cykla iväg men det lockar lite att få gott fika när jag är hemma igen. 15-åringen och jag har passat på att prata lite mer gymnasieval nu när vi ändå är hemma och har tid. Igår sa han att han skulle tycka att det vore kul att utbilda sig till kock! Ja, varför inte!? Han tycker om hemkunskap, historia och har lätt för matte. Han bästis vill bli skådespelare och vill gå något med teater. Det finns 2000 val att göra när det gäller gymnasievalet. Det är inte så konstigt då att det känns svårt! Nej, nu är det dags att cykla iväg.

Inga kommentarer: