söndag 11 oktober 2009

Dåliga vibbar

Den här dagen har inte börjat så bra. Först visade det sig att 13-åringen varit uppe hela natten tillsammans med sin kompis och datat trots att stopp-tiden var 01 och trots att sambon drog ut modemet när vi gick och la oss. 13-åringen har förstås kopplat in det igen. Känns inte alls bra. Det är liksom tacken för att sambon igår fixade och trixade och inhandlade ett nytt modem för 1000 spänn för att 13-åringen skulle få större kapacitet eller vad det var och för att det inte skall lagga så mycket. Hur gör man nu då ? Straff? Vad är ett lämpligt straff för detta då??? Inte nog med detta så stinker det tantparfym i hela huset för att 8-åringen botaniserat i farmors badrumskåp igår när vi var där. Det jobbiga är att han hårdnackat blånekar till detta trots att hela han doftar gammaltant. Vad är straffet för detta då??? Jag mår dåligt av att det luktar svärmor. Jag mår dåligt av att 13-åringen datat hela natten och jag mår dåligt av att 8-åringen ljuger. Sambon och jag tog en diskussion om prioriteringar också när vi ändå var igång. Jag ifrågasatte hur det kan vara mer motiverat att köpa teknikprylar (modem) framför en ny vinterjacka till 13-åringen. Kanske det går på olika konton? frågade jag lite surt. 800 kr för en jacka var nämligen för dyrt häromdagen. Jaha så där är vi nu. Alla är sura. Sambon har valt att inte prata med mig "när jag är på det här humöret"!?

Inga kommentarer: