onsdag 21 oktober 2009

Det suger

Nja, det är så där halvbra. Inte helt ok men inte heller helt bra alltså. Beror säkerligen på det där vaccinet jag fick igår. Jag slog i armen precis på stället där jag fick sticket. Det var oskönt. 15-åringen muttrar och tycker att det går sådär i skolan just nu. Han var ju hemma flera dagar förra veckan och nu har han upptäckt att han missat en del. Han gjorde ju franskaprov i fredags och hade fått IG på det tyvärr. Han hann ju bara träna på till provet precis dagen innan. 8-åringen har också gått omkring och muttrat  idag på eftermiddagen. Han har bara svarat surt. Han gjorde sin läxa men under protest. Vi har tittat på Arge snickarn och sedan fick plötsligt sambon ett utbrott för att han lyckades spilla ut gammalt kaffe på köksgolvet. Nu har sambon moppat golvet och nu sitter han och myser framför sitt favvoprogram på TV - Sjön suger. 15-åringen tittar också.

Igår var vi på konserten. Skrev jag det? Fantastiskt bra var det. Det var ungdomar från Slovenien som vunnit guld i alla klasser i någon stor körtävling som var de som uppträdde först. Jag förstår ju att de sjöng fantastisk bra men jag kan inte riktigt den sortens låtar. 8-åringen tröttnade redan efter två låtar, dvs efter cirka 10 minuter, och den slovenska kören sjöng i en dryg timma och sedan stod de på scenen efter pausen igen!. 8-åringen säckade ihop en stund men han piggnade till när storebrosan kom upp på scenen. 13-åringen stod mitt i kören och var väldigt synlig. Han såg ursnygg ut i sin svarta t-shirt faktiskt.

Inga kommentarer: