lördag 7 mars 2009

KIZZ, AC/DC och Mötley Crüe

Städdag idag. För mig går det bäst att städa om jag får lyssna på bra städmusik, som t.ex KIZZ, AC/DC och Mötley Crüe. Jag vill helst kräma på riktigt högt - så att det känns i hela kroppen. Av hänsyn till mina tonårssöner så brukar jag åtmistone stänga dörrarna in till deras rum eftersom de brukar klaga på mig när jag spelar för högt! Sambon och 8-åringen är på badhus idag. Sambon har inte samma behov av städmusik som jag har. Mötley är perfekt att stryka gardiner till! Tyvärr kom jag lite av mig i städningen för nu hittar jag inte vaggorna eller vad det heter till gardinerna som jag strök. Nu har jag satt mig i soffan istället och gett sönerna lördagsgodispengar för jag är hemskt sugen på sådan där röd/svarta dödskallar. Hoppas att de går iväg snart.

Imorgon är vi bjudna till svärmor på middag. Hon vill bjuda sin dotter, hennes barn och vår familj på en resa. Ser fram emot att få resa och men fasar lite inför morgondagen. Jag tycker inte att jag inte kan ställa krav på var/när vi skall resa. Överlåter helt åt sambon att vara delaktigt i planeringen. Jag har iallfall fått muntlig löfte ifrån chefen om att jag kan ta ledigt när jag vill. Det känns sådär svärmorsjobbigt som det kan kännas för mig ibland...kan inte riktigt förklara vad det betyder. Hur jag än vänder mig så har jag ändan bak liksom...

Inga kommentarer: